کد خبر: ۱۶۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 من عاشق حسین (ع) بودم

شهید هاشم شیخی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: هرگاه خبر شهادت مرا شنیدید این سخن را بر زبان بیاورید یا حسین (ع)، زیرا من عاشق حسین (ع) بودم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید هاشم شیخی بیست و سوم شهریورماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در شیراز به دنیا آمد و زیر سایه پدر و مادری مهربان و مؤمن رشد و تربیت یافت.

وی در همان کودکی به بیماری سختی مبتلا شد و تا سرحد مرگ پیش رفت، ولی با توسل به حضرت ابوالفضل (س) و عنایت خداوند عمری دوباره یافت و پس از گذراندن دوره ابتدایی، در امور باغداری به یاری پدر شتافت.

 با آغاز انقلاب اسلامی در تظاهرات مردمی علیه نظام ستم‌شاهی شرکتی فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن کمک به پدر در انجام کارهای بنایی، دوره راهنمایی را به پایان رسانید و اندکی پس از آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردید و مسئولیت‌های مهمی را بر عهده گرفت و در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد. 

وی هم‌زمان با حضور در جبهه، در فرصتی مناسب همسری شایسته برگزید؛ ولی خانواده نیز نتوانست او را به دنیا وابسته کند و دوباره به جبهه‌ها بازگشت و چندین بار به‌شدت مجروح شد؛ ولی مجروحیت‌ها نیز خللی در عزم و اراده او در نبرد با دشمن به وجود نیاورد و پس از سال‌ها جهاد خالصانه در راه خدا، بیش از این نتوانست فراغ دوستان را تحمل کند و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۸ در جزیره مجنون و در اثر اصابت ترکش مجروح و ساعاتی بعد در آغوش برادر جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. 

 من عاشق حسین (ع) بودم

وصیت شهید: 
 هرگاه خبر شهادت مرا شنیدید این سخن را بر زبان بیاورید یا حسین (ع)، زیرا من عاشق حسین (ع) بودم. 

این پیام را می‌دهم که از این انقلاب و امام که اهدایی خداوند به این ملت هستند تا آخرین قطره خون خود پاسداری نمایید و هیچ‌گاه از فکر خدا غافل نشوید و همیشه دوستدار و رهرو روحانیت خط امام، این حافظان اسلام باشید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان